Badekaret mitt

I går når jeg satt i badekaret mitt tenkte jeg på hvor flott det egentlig er. Sittende i badekaret kan jeg lese, drikke øl og høre på musikk. Eller bare sitte. Det er et fint rituale jeg har fått meg. Jeg føler meg litt som kapteinen i Douglas Adams Restauranten der universet slutter. Han tilbringer en lang reise til en anna planet i et badekar, og kunne ikke hatt det mer komfortabelt.

Vi finner alle en måte å koble ut på. En eller annen form for dagdrømming. En sjanse til å summe seg og få tenkt over ting. Min metode består av hyppige bad.

Badekaret og jeg er ikke bare gode venner. Når jeg sitter der pleier jeg å ta med mobilen. Dette har dessverre ikke gått smertefritt. Jeg mista én i en drukningsulykke for et lite år sida, og den jeg har nå har allerede blitt skadeskutt av en dusj med vann.

Men jeg kan ikke være sur. Midt oppi alt som heter stress kan jeg sette meg ned for litt vestlig meditasjon. Ikke bry meg om ting som må gjøres og heller bare sitte. Kanskje jeg grubler litt og.

«Don’t you want to interrogate the prisoners, sir?» he squaled.
The Captain peered at him in bemusement.
«Why on Golgafrincham should I want to do that?» he asked.
«To get information out of them, sir! To find out why they came here!»
«Oh no, no, no,» said the Captain. «I expect they just dropped in for a quick jynnan tonnyx, don’t you?»
«But they’re my prisoners! I must interrogate them!»
The Captain looked at them doubtfully.
«Oh all right,» he said, «if you must. Ask them what they want to drink.»

Flott sitat fra Restauranten Der Universet Slutter.

Dette innlegget ble publisert i skriveri og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

