Lykkelig

I dag ble jeg rett og slett lykkelig. Grunnen til min lykksaligheit er nesten irriterende enkel.

Ungene jeg trener var perfekte i dag. De som sliter mest greide å henge med. De aller beste, som pleier å være vanskelige å holde interesserte, i alle fall for meg, de greide jeg å utfordre.

Dette fikk meg til å tenke litt på hvordan de aller smarteste sliter på skolen her i Norge.

De fleste vestelige land, tom. USA, har programmer for å følge opp de mest begava. Det sa nemlig aftenposten sist lørdag.

Det er kjipt å tenke på hvordan de begava kan bli problembarn istedenfor de beste i klassen, om de kjeder seg. Heldigvis kan det gå i stikk motsatt retning om de får skikkelig oppfølging. Noe som er fantastisk å se.

«Det beste her i livet er gratis, eller iaffal ganske billig»

Dette innlegget ble publisert i Personleg og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

