EEElsker den

Når jeg starta å skrive dette satt jeg på Haugastøl. På et tog, med pc-en i gang. Ikke veldig imponerende, i og for seg.

Det som derimot er litt imponerende er at jeg har sett cirka to timer med film på den, sittet litt på nettet … Og jeg har muligheten til å gjøre dette kontinuerlig fram til Drammen. Dit er det litt under fire timer til. Ved å sjekke batteriet får jeg også beskjed om at om jeg bare sitter og skriver (som jeg gjør nå) vil batteriet til denne fine nye dingsen jeg har skaffa meg vare fram til barne-tv er ferdig. Nå er klokka halv to.

Dingsen er en EEE 901, etter min mening det beste kjøpet av de siste UM[ultra mobile]PC-ene. Takket være en skjerm på 8.9’’, et 6-cellers batteri (tilsvarende en vanlig bærbar) og ganske gode drivere har jeg hatt med meg denne lille pc-en på skolen de siste ukene. Uten lader eller mus – uten stress. Der sitter jeg ofte seks timer eller mer, og pc-en har aldri vært nede i under én times batteritid de siste ukene. Digg.

Pc-en er perfekt for mitt brukt på skolen. Jeg leser litt oppgaver, sjekker skolens nettsider og leser nettaviser  eller sitter på msn når jeg slapper av.  Den fungerer også fint her på toget. Jeg kan se film, skrive blogginnlegg og høre på musikk. Jeg kan riktignok ikke redigere bilder eller kompilere noe som helst, men det var da heller ikke planen. Det gjør man på pc-en hjemme.

Når jeg ikke gjør noe kan jeg putte pc-en vekk i beskyttelseslomma like lett som jeg legger vekk en bok. Denne veier én kilo, ikke tre – og jeg trenger ikke å tenke på noen lader. Ikke at jeg trenger å putte den vekk. EEE-en tar mindre plass enn de fleste bøkene mine.

EEE-en har forresten en trackpad tilsvarende Apples; man scroller, høyreklikker (++) med forskjellige bevegelser og antall fingre på trackpaden. Maskinen har også en egen knapp for å skru av skjermen, noe som jeg er veldig overrasket at jeg ikke har sett før. Alt dette fungerer kjempebra.

En anna morsom ting er å skaffe seg mobilt bredbånd: Når mobildekninga blir litt bedre kan jeg logge meg på nettet og oppdatere bloggen. Fra en eller anna bygd langs bergnsbanen. Det ble visst Ål.

Dette innlegget ble publisert i Kommentering og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til EEElsker den

  1. paula sier:

    :O:O:O!

    JEG VIL HAAAAA!

Legg igjen en kommentar

